Welke cruise past bij u? Wat is het gewenst vaargebied? Welke rederij heeft uw voorkeur? Hoe lang wilt u weg? Vertrekdatum tussen en Bekijk cruises

Aan boord van het cruiseschip

Hutten
Onze schepen bieden een grote variëteit aan hutten, luxe suites, hutten met balkon, hutten met zeezicht, hutten met promenadezicht en binnenhutten. Kijkt u bij de scheepsinformatie voor meer details over de verschillende huttypen.

Garantiehutten
Dit zijn hutten die tegen de gunstigste prijs worden gekocht. Deze hutten zijn niet op alle afvaarten te boeken. U boekt bij een garantiehut voor de categorie, maar krijgt bij boeking geen hutnummer. Op het moment van inchecken krijgt u een van de nog beschikbare hutten uit deze categorie, of, indien niet meer beschikbaar, uit een hogere categorie.

Zeedagen
Om grotere afstanden te overbruggen worden in de routes vaak een of meerdere zeedagen gepland. Terwijl het schip normaal gesproken 's nachts vaart, vaart het op een zeedag de hele dag door. U kunt deze dag actief doorbrengen door gebruik te maken van alle faciliteiten die het schip te bieden heeft, of lekker op een rustig plekje met een boek of een goed glas wijn.

Wanneer vaart het cruiseschip
Het cruiseschip vaart normaal gesproken 's nachts. Begin van de avond vaart het schip weg uit de haven van de bestemming. Terwijl u geniet van een overheerlijke maaltijd, een prachtige show of een cocktail aan de bar, en vervolgens heerlijk ligt te dromen, brengt het schip u naar de volgende bestemming.

Het dagelijkse programma op uw cruiseschip
Op het schip vinden vele uiteenlopende aktiviteiten plaats. Van kookworkshops, tot antiekveilingen, van verkiezing van Mr Fabulous, tot voetbalwedstrijden. U ontvangt dagelijks uw scheepsjournaal in de hut, waar alle activiteiten met plaats en tijden vermeld staan.

Excursies
In elke haven waar u aanlegt, is het mogelijk een excursie te maken. U kunt dit vooraf doen, bij een van onze cruisespecialisten, of tijdens de cruise. U ontvangt dagelijks uw scheepsjournaal in de hut waar alle excursies met prijzen en aanvangstijden voor de volgende dag vermeld staan. Op de tv in uw hut kunt u via een speciaal kanaal een indruk krijgen met foto's en filmpjes van de verschillende excursies.

Inschepen en ontschepen
Bij aankomst in de cruiseterminal worden uw koffers gelijk aangenomen door de dragers die zorgen dat ze naar de juiste hut gebracht worden. In verband hiermee is het belangrijk dat u de kofferlabels die u bij uw reispapieren ontvangt, duidelijk zichtbaar aan uw koffer bevestigd, zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan waar uw koffers uiteindelijk terecht moeten komen. U kunt vervolgens bij de incheckbalies inchecken. Doorgaans kunt u al vanaf 12u/13u inchecken. Wij raden u aan zo vroeg mogelijk aan boord van het schip te gaan, aangezien het dan nog rustig is en u op uw gemak het schip kunt verkennen en kunt genieten van een heerlijke lunch in het restaurant. Bij het inchecken ontvangt u uw seapass. Dit is naast uw betalingsbewijs, tevens uw kamersleutel. U kunt doorgaans vanaf 15 uur in uw hut terecht.

De laatste avond van uw cruise ontvangt u in uw hut nieuwe kofferlabels. Deze hebben een bepaalde kleur, welke de tijd van ontschepen aangeeft. Bij het bepalen van uw ontschepingstijd wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de tijden van uw aansluitend vervoer (vlucht). Passagiers met een vroege vlucht, mogen het eerst van boord. Het schip komt doorgaans al heel vroeg in de ochtend aan, maar pas nadat het schip vrijgegeven is door de plaatselijke authoriteiten, kunt u het schip verlaten. Doorgaans vindt de ontscheping plaats tussen 07.00 en 10.30 uur. U dient de kofferlabel aan uw koffer te bevestigen en deze de avond voor ontschepen buiten uw hut te zetten. De volgende dag kunt u uw koffer in de terminal ophalen.

Maaltijden en restaurants
Het ontbijt en de lunch vinden plaats in het "zelfbedienings" restaurant. Op de in uw scheepsjournaal aangegeven tijden kunt u hier terecht en eten en drinken wat u maar wilt. Het diner vindt plaats het in "hoofd" restaurant en vindt plaats in twee zittingen. De eerste zitting begint meestal rond 18.30 uur, de tweede zitting rond 20.30 uur. U dient bij boeking aan te geven welke zitting uw voorkeur heeft. Tevens kunt u aangeven of u aan een grote (8 persoons) of kleine tafel (4 persoons) wilt dineren. Mocht u tijdens uw cruise uw zitting danwel tafel willen wijzigen, kunt u dit aangeven bij de hoofd-ober.
Naast het hoofdrestaurant zijn er nog een aantal kleinere à la carte restaurants op het schip aanwezig. U kunt hier tegen een toeslag (meestal rond 20 dollar per persoon) dineren, maar dient wel te reserveren. Natuurlijk kunt u voor uw diner ook altijd terecht in het "zelfbedienings" restaurant.

Drankjes
In het zelfbedieningsrestaurant en een aantal plaatsen daarbuiten, kunt u gratis koffie, thee en lemonade (lime drink zonder prik) verkrijgen. Alle overige frisdranken en alcoholische dranken zijn voor eigen rekening. U kunt de eerste dag aan boord een frisdrankenpakket aanschaffen. Tegen betaling van 4 euro per dag voor kinderen en 6 euro per dag voor volwassenen, kunt u onbeperkt frisdrank nuttigen.
Naast het frisdrankenpakket bestaat er ook een wijnpakket. Er bestaan verschillende mogelijkheden van reguliere wijnen tot hele dure wijnen. U betaald voor dit pakket 25% minder dan de normale "losse" prijs. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een van onze cruisespecialisten.

Betalen aan boord
Bij het inchecken ontvangt u een Seapass. Dit is een soort creditcard en fungeert zowel als kamersleutel als betaalkaart. Op onze schepen wordt gewerkt met een cashless systeem. Dat wil zeggen dat voor iedere hut een rekening wordt geopend en dat al uw uitgaven worden afgeschreven van deze rekening. Aan het eind van de cruise dient u deze rekening te voldoen. Dit kan op twee manieren. Contant of per pin, u dient dan de laatste avond bij de guest relations balie uw rekening te voldoen. Per creditcard, u hoeft dan niets te doen. U ontvangt de laatste avond uw rekening in uw hut, u controleert deze en het totaalbedrag wordt automatisch van uw creditcard afgeschreven. Bij het inchecken dient u aan te geven of u uw scheepsrekening contant of per creditcard wilt voldoen.

Medische diensten
Op al onze schepen is een arts en een of meerdere verpleegsters aanwezig. Indien u een dokter nodig heeft dient u het consult aan boord te betalen. De factuur kunt u later indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. Let op: niet alle dokterskosten worden gedekt door uw ziektekostenverzekering. Kijkt u dit voor vertrek goed na en sluit bij onderverzekering of twijfel altijd een reisverzekering af, zodat u later niet voor verrassingen kan komen te staan.

Rookbeleid
Op onze schepen mag alleen gerookt worden op de daarvoor aangewezen plaatsen. Het roken van sigaar of pijp is alleen toegestaan in de "sigarenlounge". In enkele gevallen mag gerookt worden op het balkon van uw hut.

Reddingsoefening
Volgens de internationale wet- en regelgeving is iedere rederij verplicht voor aanvang van de cruise een reddingsoefening te doen met alle passagiers. Op de eerste dag van uw cruise, voor vertrek, krijgt u een signaal en dient u met uw reddingsvest naar de op het vest aangegeven plek te gaan. Op de gangen treft u cruisepersoneel die u zullen helpen naar de juiste verzamelplaats te gaan. Daar krijgt u verdere instructies over wat te doen in geval van nood. Nadat uw naam is afgeroepen en de noodinstructies zijn gegeven, kunt u terug naar uw hut om uw reddingsvest uit te trekken en op te bergen.

Wasserij
Op al onze schepen is het mogelijk uw kleding te laten wassen. In uw kledingkast in de hut vindt u een waszak en de prijzen per kledingstuk.

Afwijkingen van uw vaarschema
Uw veiligheid staat bij ons voorop. Als door onvoorziene omstandigheden, natuurrampen, stakingen of onrusten het voor u niet veilig is een bepaalde bestemming aan te doen, kan de kapitein beslissen een andere route te varen. Dit kan betrekking hebben op het vaarschema, de volgorde van de bestemmingen en/of de aankomst- en vertrektijden. U kunt ervan uitgaan dat dit alleen gebeurd in uw belang en voor uw veiligheid.

Verzekeringen
Wij raden u aan goed verzekerd op vakantie te gaan. Controleert u tijdig of uw reis- of ziektekostenverzekering voldoende dekking biedt. En vergeet ook niet bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Mocht u door onvoorziene omstandigheden niet op reis kunnen gaan, kunnen de kosten van annulering behoorlijk oplopen. Met een annuleringsverzekering dekt u zich in tegen dit risico. Onze cruisespecialisten kunnen u uitgebreid adviseren over uw reis- en annuleringsverzekering.

Communicatie met het thuisfront
Indien u tijdens uw cruise contact wilt houden met het thuisfront kan dit op verschillende manieren

 

 

Populaire bestemmingen
Globus Cruise Vakanties
Ons online aanbod is niet langer actueel We zijn druk bezig met de ontwikkeling van onze nieuwe plannen.
Wilt u op de hoogte blijven? Stuur dan een e-mail naar cruises@reisburoglobus.nl
Direct een interessant aanbod ontvangen voor uw volgende cruise vakantie? Neem dan contact met ons op via +31 (0)43 36 71 700 of kom langs in onze winkel Einsteinstraat 18, 6227 BX Maastricht/Holland
Melding bekijken